熱い人々

僕が家事の中で唯一好きなものがアイロンがけなのだが、世界にはもっとアイロンがけを愛している人がいるようです。
http://www.extremeironing.com/index.php

一体何なのか、という人のために、FAQの引用。

The sport that is 'extreme ironing' is an outdoor activity that combines the danger and excitement of an 'extreme' sport with the satisfaction of a well pressed shirt. It involves taking an iron and board (if possible) to remote locations and ironing a few items of laundry. This can involve ironing on a mountainside, preferably on a difficult climb, or taking an iron skiing, snowboarding or canoeing.

超(てきとー)訳してみると、

「エクストリーム・アイロニング」ってのは、エクストリーム・スポーツの危険さ、興奮と、しわしわのシャツをきれいにプレスすることで得られる満足感をミックスさせたアウトドアスポーツだ。アイロン(出来ればアイロン台も)を持って僻地に行って、洗濯物のアイロンがけをするんだ。山腹の絶壁でやるのもいいだろうし、スキーとかボードとかカヌーしながらアイロンがけってのもいけてるね。

 

世界選手権までやってるし、かなり熱い…。
この熱さは、人々の熱気によるものか、それともアイロンの熱気によるものか。